Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Köttfärsoppa med eget bröd

Av Linda - 8 december 2010 18:17

 Gjorde köttfärssoppa igår och bakade eget morots bröd och jisses pannkaka vad det vart nami nami. Det vart super gott så det var inte första gången jag gjorde det kan jag lova. Vem kunde väl tro att curry i soppa skulle vara så gott. Oki jag erkänner jag slängde i lite extra saker i soppen som inte stod med med i receptet, hmmm jag undrar när jag ska lära mig och göra ett recept rätt och inte slänga i andra saker med :-S Jag minns inte änns när jag gjorde en helt vanlig sockerkaka sisst, eller när jag gjorde kyckling gryta sisst utan att slänga i extra saker. Som tex köttfärssås, jag har olika saker hela tiden nästan (ibland gör jag samma) men det är inte så ofta. Åhh vad ska jag säga mer än att jag är KONSTIG KOKO FLUMMIG och helt OGRÄNSLÖS när det gäller köket med mat och bakverk. Så middag hemma hos mig jaa det kan bli vad som helst men om det är korrekt gjort efter ett recept eller något hihihi det kan jag inte Lova :-) Någon måste väl komma på nya maträtter och bakverk så varför skulle inte det kunna vara jag. Kanske borde göra en egen mat/bak bok :-D

Visst är det underbart att laga mat och baka :-D MMMMMMM NJUTER av alla dessa ingredienser och råvaror. Så vem vet vad jag lagar nästa gång en Linda a´la carté kanske med massa gosiga mummsiga saker ;-)


Håll er mätta och goa tills nästa gång!



Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 december 2010 16:17

Kännslan av att hjärtat hoppar till när man hör namnet eller rösten Kännslan av att höra varma djupa ord Kännslan att känna sig älskad   Den kännslan är den bästa   Kännslan att höra telefonen surra till Kännslan att se att det är ljust...

Av Linda - 14 december 2010 16:06

Urs vulken jävla huvudvärk jag har  Inget hjälper! Blir ju för fan snart galen     Ikväll blir det jobba igen som vanligt, men jag har ingen lust om jag säger så, vill hellre krypa ner i soffan, dra filten över mig, tända lite stearinljus och se ...

Av Linda - 11 december 2010 00:31

  00:20 inatt för 10 år sedan så  var det slut på all väntan och nyfikenhet. Något blött, en konstog kännsla i kroppen, panik, räddsla upp stod i min kropp. Det var en hemsk posetiv smärta som senare kom, men det var inte fören om flera timmar.  ...

Av Linda - 10 december 2010 11:17

 Japp då var det Fredag igen då mmm vart tar veckorna vägen sitter på jobbet som vanligt men slutar ju klockan 5 och sedan får jag hela kvällen ledig. Blir att gå runt i centrum och titta på det kvälls öppna och käka på subway mmm längtar till det fö...

Av Linda - 9 december 2010 13:31

Har precis pratat med en vän i telefonen som jag inte har pratat med på länge och det var så trevligt så får jag säga. Alltid lika kul att få prata med såna man inte pratat med på länge. Så nu är man glad igen och min huvudvärk lyckades jag förtränga...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards